Referaty
REFERAT ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNY
( symbol OA )
Do zakresu działań referatu organizacyjno-administracyjnego należy w szczególności:
-
prowadzenie kancelarii Urzędu, a w szczególności ewidencja korespondencji przychodzącej, jej rozdział oraz przygotowanie do wysyłki korespondencji wychodzącej,
-
obsługa sekretariatu,
-
zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych,
-
obsługa centrali telefonicznej,
-
obsługa i konserwacja kserokopiarki oraz innych maszyn i urządzeń,
-
gospodarka pieczęciami urzędowymi i prowadzenie ich rejestru,
-
organizacja spotkań, narad oraz uroczystości lokalnych i państwowych, organów gminy z organizacjami, stowarzyszeniami oraz mieszkańcami gminy,
-
udostępnianie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu,
-
rozdział prasy,
-
kompletowanie aktów prawnych oraz prowadzenie rejestrów i zbiorów: porozumień i umów zawieranych przez organy gminy oraz rejestru gminnych jednostek organizacyjnych,
-
sporządzanie spisów wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
-
przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji w tym zakresie, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania, wymeldowania i przemeldowania, prowadzenie ewidencji cudzoziemców,
-
zakładanie i prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja oraz sprawy związane z systemem PESEL,
-
prowadzenie dokumentacji i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
-
rejestracja i kwalifikacja wojskowa,
-
wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
-
prowadzenie spraw wynikających z przepisów o działalności gospodarczej,
-
współpraca z policją w zakresie zadań gminy,
-
prowadzenie archiwum zakładowego,
-
prowadzenie Centrum Informacji Turystycznej i Promocji w Drawnie,
-
wspomaganie rozwoju turystyki i wypoczynku na terenie gminy,
-
sporządzanie planów, informacji i sprawozdań dotyczących budżetu i jego realizacji w dziedzinie turystyki,
-
promocja gminy na zewnątrz,
-
przygotowywanie materiałów promocyjnych do folderów, informatorów, na wystawy, targi itp.,
-
prowadzenie zbioru informacji statystycznych dotyczących miasta i gminy,
-
prowadzenie kroniki gminy,
-
zbieranie materiałów do gazety lokalnej „Ziemia Drawieńska”, współpraca z zespołem redakcyjnym oraz wykonywanie składu gazety,
-
planowanie i organizowanie działalności kulturalnej, artystycznej i rozrywkowej na terenie gminy,
-
nadzorowanie działalności sportowej i rekreacyjnej na terenie gminy,
-
podejmowanie działań na rzecz upowszechniania kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
-
wykonywanie zadań wynikających z ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych,
-
przygotowywanie wniosków i projektów dotyczących pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
-
sporządzanie wykazu dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
-
koordynowanie dowozu dzieci do szkół i przedszkola,
-
prowadzenie spraw związanych z organizacją oświaty,
-
prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
-
współpraca z Zachodniopomorskim Kuratorem Oświaty, organami państwowymi, jednostki samorządowymi w sprawach związanych z edukacją w gminie,
-
współpraca z instytucjami kultury,
-
prowadzenie kancelarii tajnej,
-
zbieranie i opracowywanie materiałów na stronę internetową oraz bieżąca jej aktualizacja,
-
realizowanie zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym administrowanie i aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej,
-
wdrażanie i eksploatacja systemów komputerowych w Urzędzie,
-
planowanie i zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania,
-
administrowanie siecią komputerową Urzędu,
-
usuwanie bieżących uszkodzeń sprzętu komputerowego,
-
ochrona i administrowanie serwerami sieciowymi,
-
nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych w systemach informatycznych,
-
techniczne przygotowanie i obsługa spotkań, konferencji, prezentacji multimedialnych,
-
pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizacje zadań z obsługi informatycznej Urzędu,
-
prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
-
sporządzanie sprawozdań statystycznych o stanie zatrudnienia,
-
prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
-
organizacja konkursów na stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie i w gminnych jednostkach organizacyjnych,
-
obsługa naboru pracowników,
-
organizacja praktyk studenckich i uczniowskich oraz stażów dla absolwentów,
-
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
-
realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
-
realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi,
-
planowanie i przeprowadzanie remontów i napraw na terenie gminy,
-
załatwianie innych spraw wynikających z przepisów prawa z zakresu zadań referatu.
REFERAT FINANSOWO-KSIĘGOWY
( Symbol„Fin”)
Do zakresu działań Referatu finansowo-księgowego należy w szczególności:
-
prowadzenie rachunkowości urzędu,
-
prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,
-
prowadzenie postępowań windykacyjnych oraz zabezpieczających interesy gminy w przypadku nieprawidłowości w zapłatach,
-
prowadzenie rejestru podań i odwołań w sprawie wymiaru, umorzenia, obniżenia, ulg, rozkładania na raty podatków i opłat,
-
udzielanie ulg oraz umarzanie zaległości podatkowych w granicach uprawnień określonych w przepisach szczegółowych,
-
przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego,
-
przyjmowanie opłaty skarbowej,
-
prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
-
prowadzenie ewidencji wpływów i wypłat na poszczególnych kontach w postaci raportów kasowych,
-
sprzedaż znaczków skarbowych i ich zakup,
-
prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników,
-
sporządzanie listy płac dla pracowników samorządowych z tytułu umowy o pracę, umów zlecenia i o dzieło,
-
rozliczanie z tytułu wypłat: podatku dochodowego, ubezpieczeń, itp.,
-
sporządzanie sprawozdań statystycznych z funduszu wynagrodzeń,
-
prowadzenie dokumentacji w zakresie podatku od towarów i usług ( VAT),
-
wystawianie faktur i rachunków uproszczonych, prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupu, rozliczanie podatku z urzędem Skarbowym,
-
uzgadnianie obrotów miesięcznych dochodów, prowadzenie spraw z zakresu planowania i realizacji oraz ewidencji wydatków osobowych, nagród, kosztów podróży, przysługujących ekwiwalentów, w tym listy płac, rozliczenie delegacji służbowych,
-
prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu, emerytów i rencistów – przygotowywanie, dokumentowanie i realizacja wypłat w ZFŚS zgodnie z regulaminem,
-
prowadzenie rozliczeń ze środków z Powiatowego Urzędu Pracy, PFRON,
-
prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych, w tym rejestru dochodów budżetowych, kart wydatków i kosztów,
-
prowadzenie ewidencji księgowej majątku trwałego stanowiącego własność Gminy,
-
prowadzenie ewidencji księgowej zobowiązań Gminy z tytułu pożyczek i kredytów oraz poręczeń,
-
obsługa finansowo-księgowa inwestycji gminnych w tym programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
-
współpraca z RIO
-
realizowanie zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie prowadzonych spraw,
-
realizowanie zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw,
-
załatwia inne sprawy wynikające z przepisów prawa z zakresu zadań referatu.
REFERAT PLANOWANIA, INWESTYCJI I OCHRONY ŚRODOWISKA
( symbol „ PIOŚ” )
Do zadań referatu planowania, inwestycji i ochrony środowiska należy w szczególności:
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminy,
-
zlecania, nadzór i odbiór robót geodezyjnych dla potrzeb gospodarki nieruchomościami,
-
wydawanie decyzji w sprawie przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
-
prowadzenie spraw związanych ze wznowieniem lub okazaniem granic nieruchomości gminnych,
-
prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Gminy,
-
prowadzenie spraw związanych z pierwokupami, wywłaszczeniami oraz zwrotami wywłaszczonych nieruchomości,
-
przygotowywanie dokumentacji do dokonywania zmian w księgach wieczystych i ewidencji gruntów,
-
prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów, nadawanie nieruchomościom numeracji porządkowej,
-
realizacja całości spraw związanych z przygotowaniem i prowadzeniem zadań inwestycyjnych i modernizacyjnych na terenie gminy,
-
sporządzanie szacunkowej wyceny zadań do realizacji w roku budżetowym,
-
sporządzanie okresowych sprawozdań i analiz z realizacji inwestycyjno-remontowych,
-
prowadzenie spraw związanych z ustaleniami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
-
ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego
-
koordynowanie, prowadzenie spraw i prowadzenie nadzoru nad działaniami wynikającymi z ustaw o drogach i ruch drogowym,
-
prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
-
oznakowanie pionowe i poziome dróg publicznych gminnych – okresowe przeglądy oznakowania oraz ustalenie potrzeb w tym zakresie w uzgodnieniu z zarządcami dróg i organami policji,
-
uzgadnianie i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, usytuowania w nim reklam, wjazdów i urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi,
-
realizacja zadań gminy wynikających z ustawy – Prawo energetyczne,
-
realizacja postępowań o udzielenie zmówienia publicznego,
-
realizacja zadań gminy wynikających z ustawy – Prawo ochrony środowiska,
-
realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o odpadach,
-
koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działaniami z zakresu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
-
realizacja zadań gminy wynikających z ustawy – Prawo wodne w zakresie gospodarki komunalnej i ochrony środowiska,
-
realizacja zadań wynikających z przepisów o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
-
realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie przyrody,
-
wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
-
wymierzanie kar pieniężnych za samowolne wycinanie drzew i krzewów,
-
wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
-
nadzór i współpraca z przedsiębiorstwami komunalnymi w zakresie wywozu i utylizacji odpadów stałych i płynnych oraz eksploatacji wysypiska komunalnego i oczyszczalni ścieków,
-
planowanie, organizacja i ocena funkcjonowania zaopatrzenia w energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie gminy,
-
utrzymywanie kontaktów z instytucjami wspierającymi rozwój przedsiębiorczości,
-
wdrażanie programów pomocowych w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
-
realizacja zadań z zakresu działalności samorządów wiejskich,
-
współpraca z Inspekcją Weterynaryjną i innymi organizacjami zajmującymi się ochroną zwierząt,
-
prowadzenie działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych,
-
rejestracja i wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras agresywnych,
-
prowadzenie zadań z zakresu ochrony roślin,
-
przygotowywanie wniosków i projektów dotyczących pozyskiwania środków finansowych na realizację zadań z zakresu rolnictwa, leśnictwa oraz działalności sołectw,
-
współdziałanie z zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy,
-
przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska,
-
współpraca z Drawieńskim Parkiem Narodowym,
-
prowadzenie spraw związanych z zarządem, ochroną i utrzymaniem obiektów zabytkowych w tym również prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
-
realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
ustalanie listy osób wyczekujących na lokale mieszkaniowe,
-
realizowanie zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie prowadzonych spraw,
-
realizowanie zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw,
-
załatwianie innych spraw wynikających z przepisów prawa z zakresu zadań referatu.
URZĄD STANU CYWILNEGO i SPRAW RADY
( symbol „USC”; z zakresu spraw rady symbol „RG” )
Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, określone w prawie o aktach stanu cywilnego oraz w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym, a w szczególności w przepisach o archiwach państwowych:
-
Prowadzenie spraw z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego
i opiekuńczego w tym:
a) rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów,
b) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
c) sporządzanie i wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
d) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
e) wskazywanie kandydatów na opiekunów prawnych,
-
przechowywanie ksiąg stanu cywilnego,
-
prowadzenie korespondencji z konsularnymi placówkami polskimi za granicą,
-
sporządzanie statystycznych sprawozdań w zakresie spraw określonych w aktach stanu cywilnego,
-
organizowanie uroczystości jubileuszowych związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim.
-
przygotowywanie we współpracy z referatami Urzędu materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
-
przekazywanie korespondencji do i od Rady, jaj komisji oraz poszczególnych radnych,
-
przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
-
podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej komisji,
-
sporządzanie protokołów z sesji,
-
prowadzenie rejestrów i zbiorów aktów prawa miejscowego oraz przekazywanie ich do realizacji kierownikom referatów,
-
prowadzenie ewidencji postulatów i wniosków radnych,
-
prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem honorowej odznaki „Za zasługi dla miasta i gminy Drawno”,
-
prowadzenie spraw związanych oświadczeniami majątkowymi radnych zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym,
-
przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy zgodnie z art. 951 Kodeksu cywilnego,
-
realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie prowadzonych spraw,
-
realizacja zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw.
Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w środy w godz. 9:00 - 11:00 i 15:00 - 16:00
Sekretarz Gminy i Kierownicy Referatów przyjmują interesantów w każdym dniu w godzinach pracy Urzędu.
Pozostali pracownicy Urzędu przyjmują interesantów we wszystkie dni pracy w godzinach urzędowania.